Sunday 1 January 2017

Gabungan Tumbuhan Semulajadi Membantu Mengatasi Masalah Penyakit Kronik

Gabungan tumbuhan semulajadi yang hebat ini telah dijaga dan dikawal rapi prosesnya sejak dari proses penanamannya lagi. Tiada istilah racun serangga, tiada istilah baja kimia yang digunakan untuk tumbesaran tumbuh-tumbuhan ini. 

Mereka semua ditanam secara organik, betul-betul organik. Segalanya dikawal ketat dan teliti sehingga menjadi cecair ramuan gabungan semua tumbuhan hebat tadi. 

Ramuan ini mampu membantu di dalam penyembuhan pelbagai penyakit kronik dan juga kanser.



Empat jenis tumbuhan hebat tadi adalah Anggur Muscadine, Lobak Ungu, Elderberry ( Sambucus Nigra) dan Polygonum Cuspidatum. Jom kita selusuri pula serba sedikit tentang tumbuhan hebat ini.

Anggur Muscadine
Anggur hebat ini adalah satu-satunya anggur di dalam alam semulajadi ini yang mempunyai lebih daripada satu kromosom, yang mana ahli sains percaya dengan mengukuhkan profil polyphenolnya ia berpotensi untuk memberi manfaat kepada kesihatan. 

Ia juga mengandungi asid ellagik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrien yang tidak dijumpai di dalam anggur jenis lain. Ia menunjukkan mempunyai ciri-ciri untuk menghentikan kimia penyebab kanser, antivirus dan anti bakteria.

Selepas dilakukan kaji selidik tambahan, anggur hebat yang paling mustajab ini dikenal pasti. 

Seterusnya, kumpulan ini dan bersama dengan beberapa orang ahli sains daripada Universiti Georgia, membangunkan satu proses ekstraksi sejuk dan lembut untuk memjamin satu ekstrak yang bermutu tinggi dengan aktiviti biologi tertinggi seperti yang ditunjukkan dalam beberapa siri ujian makmal untuk anti-penuaan.

Untuk mencipta profil polyphenol yang kuat di dalam cecair ramuan ini, ahli sains menggabungkan resveratrol yang lampautulen dengan ekstrak dari anggur hebat ini, Elderberry Eropah dan Lobak Ungu. Campuran inilah yang bertanggung jawab dalam banyak tindakan unik anti-penuaan selular ramuan hebat ini.



Lobak Ungu
Ianya merupakan sumber terbaik vitamin A. Ia juga mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetalenes, isocoumarins dan sesquiterpenes.

Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yang mustajab. 

Anthocyanins bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayur. Berry mengandungi banyak anthocyanins, terutamanya blueberry, yang mengandungi aktiviti antioksidan yang sangat tinggi.

Anthocyanins adalah antioksidan utama di dalam lobak yang berwarna ungu-kuning dan ungu-oren, dan lobak ungu-kuning mengandungi kapasiti antioksidan tertinggi, dan diikuti oleh lobak ungu-oren. 

Asid klorogenik adalah antioksidan paling banyak di dalam semua jenis lobak. Asid klorogenik ini dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang dikaitan dengan pengambilan kopi.

Sejak kebelakangan ini, kajian telah menunjukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi, termasuk antioksidan, anti-radang, anti-mikrobial dan anti-carcinogen. 

Tambahan pula, ia juga mempamerkan kesan pada saluran darah, platelet dan lipoprotin yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.



Elderberry (Sambucus Nigra)
Satu daripada manfaat Elderberry adalah keberkesanannya dalam mengubati simptom flu, terutama sekali influenza B. 

Berry mengandungi falvonoids, yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat, dengan yang demikian mengukuhkan sistem imun melawan jangkitan virus dan bakteria. Pada masa yang sama, Elderberry adalah sangat kaya dengan sebatian yang dikenali sebagai anthocyanin, yang memberi kesan anti radang. Ia juga mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.

Walaubagaimanapun, Elderberry tidak hanya kaya dengan antioksidan, tetapi juga vitamin A, B dan C serta nutrien seperti asid, amino asid, carotenoids, tannin dan rutin.

 Semua ini adalah khasiat kesihatan yang boleh didapati daripada Elderbeery. Selain daripada menguatkan sistem imun, untuk melawan jangkitan virus dan flu, Elderberry dan ekstraknya juga berkesan terhadap keadaan seperti flu, jangkitan yis, asthma, batuk, sesak hidung dan dada serta diabetes. 

Ia juga dapat merendahkan tahap kolesterol dan juga menghalang oksidasi kolesterol LDL. Oksidasi LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular.

Kesimpulannya, Elderberry mampu memberikan perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung, termasuklah strok serta serangan jantung

Seterusnya, manfaat penting dari Elderberry adalah pengurangan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.



Polygonum Cuspidatum
Ia juga dikenali sebagai Knotweed Jepun, merupakan tumbuhan perenial yang besar berasal dari Asia, yang juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. 

Knotweed Jepun adalah sumber komersial resveratrol, yang juga terdapat dalam ekstrak kulit dan biji anggur merah.

Polygonum Cuspidatum mempunyai banyak manfaat kesihatan dan digunakan untuk merumuskan suplemen anti penuaan seperti resveratrol dan banyak jenis perubatan tradisional Cina. 

Ahli sains telah banyak melakukan ujian makmal ke atas haiwan untuk menentukan manfaat kesihatan resveratrol. 

Kesimpulan daripada ujian ini menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kadar kolesterol, merendahkan tekanan darah, meningkatkan prestasi atlit, dan mengurangkan berat badan.

Suplemen resveratrol mungkin jawapan untuk memanjangkan usia kita. Ujian sebenar untuk suplemen anti penuaan adalah masa. 

Di masa akan datang, dijangkakan purata usia adalah di dalam lingkungan 120 tahun. Mereka yang mengamalkan suplemen resveratrol ini akan berterima kasih untuk satu lagi kejayaan saintifik yang penting ini.



Semua tumbuhan hebat ini ada di dalam sirap merah pekat Shaklee, iaitu Vivix. Gabungan semua tumbuhan tadi telah menghasilkan satu ramuan yang 10X lebih efektif dari hanya resveratrol sahaja dalam melambatkan mekanisme utama penuaan selular.



Di sini, saya sertakan beberapa testimoni ikhlas daripada pengguna Vivix yang telah berjaya mengatasi masalah kesihatan yang telah dihidapi mereka.













Untuk mendapatkan Vivix pada harga promosi, khusus untuk bulan Januari 2017 sahaja. Anda boleh hubungi saya di talian 013 - 918 9500. Kedai online saya buka 24 jam, 7 hari seminggu. Anda boleh mesej, whatsapp, wechat, dan call saya pada bila-bila masa sahaja. Selain itu, anda juga boleh hubungi saya di Facebook IdAyu Irdina dan Instagram idayu_irdina.



Saya juga melakukan penghantaran dan Cash on Delivery (COD) di kawasan-kawasan berikut dan sekitarnya. Rantau Panjang, Meranti, Repek, Lati, Lubok Jong, Lemal, Pasir Mas, Salor, Pendek, RTC Tunjong, Wakaf Che Yeh, Kota Bharu, Pintu Geng, Tanjong Chat, Kubang Kerian dan Pengkalan Chepa.


No comments:

Post a Comment