Thursday 8 June 2017

Tips untuk kekal cergas bertenaga di bulan Ramadhan

Bulan-bulan puasa ni ada ke yang mengayuh basikal 50km??? Jangan buat muka hairan macam tu, sebab memang ada kumpulan kayuhan basikal yang tetap aktif mengayuh selepas terawih tau. Puasa bukan penghalang untuk mereka meneruskan latihan kayuhan basikal. Jadi, saya ingin kongsikan tips untuk kekal cergas di bulan Ramadhan.



1- Banyakkan minum air masak
Untuk mengelakkan badan kita terhidrat setelah seharian berpuasa,kita perlu memperbanyakkan minum air masak di malam hari. Contohnya, minum 2 gelas air ketika berbuka, 2-3 gelas air sebelum kita tidur dan 2 gelas air ketika bersahur nanti.

2- Elakkan minuman berkafein dan berkarbonat
Kita pun sudah sedia maklum bahawa minuman berkafein seperti kopi dan teh tidak bagus untuk kesihatan badan kita. Lagi satu, tolong jangan "kejutkan" usus kita dengan minum karbonat sebab ia boleh menyebabkan usus menderita. Minuman sebegini hanya akan menyebabkan kita bertbah haus kerana kerap buang air kecil. Hal sedemikian akan mempercepatkan kehilangan cecair di dalam badan yang boleh menyebabkan badan kita terhidrat.

3- Pengambilan makanan tambahan yabg sihat, selamat dan semula jadi
Terdapat 3 jenis makanan tambahan yang dapat membantu kita untuk kekal cergas bertenaga di bulan mulia ini.

- Energizing Soy Protein (ESP)
ESP merupakan sejenis protein yang berasaskan kacang soya nonGMO. Di dalam satu canister 850g ESP terdapat 30kg kacang soya yang telah siap diproses. Apa yang ESP boleh bantu kita di bulan ramadhan????

√ Dapat membantu kita rasa kenyang lebih lama.

√ Dapat bantu memberikan tenaga segera.

√ Satu hidangan ESP bersamaan 2 x ganda daging, 4 x ganda telur dan 12 x ganda susu rendah lemak.


- Meal Shakes
Uniknya meal shakes ini ia sesuai untuk diamalkan oleh semua peringkat umur bermula 1tahun dan ke atas. Kaya dengan rasa french vanila dan bau yang sangat sedap. Setiap hidangannya mencakupi 30% daripada ptotein harian kita.

√ Dapat membantu memberikan kita rasa kenyang lebih lama.

√ Gabungan meal shakes dan ESP dapat membantu mereka yang gastrik teruk untul berpuasa tanpa masalah.

√ Hidangan berkhasiat yang rendah lemak dan rendah kolesterol.



- Performance Drink (PD)
Minuman ala isotonik ini menjadi salah satu minuman pembekal tenaga untuk para atlet sukan Olimpik dunia. Malah, angkasawan NASA si kembar itu pun mengambil minuman berkhasiat ini semasa di angkasa untuk membekal tenaga dan mengelakkan dehidrasi.

√ Kaya dengan perisa oren yang sedap dan dapat membantu mengurangkan rasa haus dan juga mengelakkan badan kita daripada mudah terhidrat.

√ Selain mempunyai kesimbangan elektrolit yang sempurna untuk mencegah dehidrasi, ia juga membantu mengekalkan kandungan air di dalam badan kita.

√ Opti Lite (campuran 6 bahan elektrolit) terkandung di dalamnya bagi menyokong dehidrasi sepenuhnya dan mempunyai gabungan unik karbohidrat yang membantu membekalkan tenaga dengan segera.



Jom dapatkan set kekal bertenaga di bulan puasa ini dengan segera. Anda boleh hubungi saya untuk mendapatkan konsultansi berkaitan dengan produk sebelum, semasa dan selepas pembelian dilakukan.

FB Page: Idayu Irdina
IG: @idayu_irdina

Atau anda boleh terus membelinya secara online di sini



No comments:

Post a Comment