Wednesday 15 March 2017

Kenapa ibu hamil perlukan vitamin C dan apakah perbezaan vitamin C semula jadi berbanding sintetik?

Ramai yang tidak tahu tentang hal ini kan?? Umum mengetahui bahawa kekurangan asid folik boleh mengakibatkan kecacatan kepada bayi di dalam kandungan. Namun, tak ramai yang tahu bahawa kekurangan vitamin C di dalam badan ibu hamil jugak boleh menyebabkan kemudaratan kepada ibu dan bayi.



Ini jawapan bagi kenapa vit c diperlukan dalam set hamil shaklee...bukan untuk cantik menawan je tau masa hamil...tapi yang penting...ia dapat mencegah risiko kelahiran pra matang...dan tengok pulak kandungan vit c yang dia bagitau tu.... 1000mg ke???tak kan??? 550mg je....sama tak macam sustained released vit c shaklee???hampir sama kan!!!



kenapa kita perlu vit C??? sebab badan kita tidak dapat menghasilkan vit c dan jugak badan kita tak menyimpan vit c...jadi, kita memang perlu ambil vit c melalui pemakanan harian kita...banyak mana nak makan baru cukup vit c dalam badan kita??

menurut kajian, disarankan untuk mengamalkan 9 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran sehari untuk mendapatkan kadar vit c secukupnya dalam tubuh badan kita...sebab apa?? Dalam masa 1jam, badan kita hanya mampu serap 100-200mg vit c je.. jadi...kalau vit c biasa yang kita telan tu...walaupun kandungan vit c 1000mg tapi bukan sustained release...ianya adalah satu pembaziran..sebab apa???baki 800mg tu badan tak serap..jadi ianya dikeluarkan melalui sistem perkumuhan kita.



Apa sustained released tu??penting ke?? Kenapa SID Pro akan sarankan untuk mengambil vit C Shaklee 1-2biji setiap 5 jam untuk yang inginkan kulit cantik dan tingkatkan sistem imun??sebabnya, vit c shaklee akan merembeskan 100mg kandungan vit c nya setiap 1jam...jadi 500mg kandungan yang ada di dalam 1 biji vit c Shaklee akan sepenuhnya diserap oleh tubuh kita..Jadi, ia takkan dibazirkan keluar sekali dengan urin kita.

Ada yang cakap, kalau makan vit c boleh menambahkan selera makan dan menyebabkan kegemukan badan berlaku, betul ke?? Ok, sebenarnya macam ni..vit c ni tak menggemukkan malah dia membantu pembentukkan kolagen di dalam badan kita. Kolagen tu pula, ada di dalam otot-otot kita. Kita rasa macam berat badan naik padahal kita tak perasan yang kulit kita semakin sihat, tegang dan cantik. 



Paling penting kita kena tahu berapa liter air yang harus kita minum setiap hari. Sebabnya, jika kita tak cukupkan jumlah air yang diperlukan oleh tubuh, otak akan tafsirkan bahawa kita rasa lapar. Sedangkan, sepatutnya kita rasa dahaga, sel-sel akan hantar signal ke otak dan otak akan tafsir lapar. Itu yang menjadi salah satu punca masalah kegemukan sebenarnya. Jadi, kena minum air secukupnya ye.



Lagi satu, yang bestnya pasal vit c Shaklee ni dia ada citrus bioflavonoids yang membantu meningkatkan penyerapan vit c ke dalam badan kita dan mengekalkannya lebih lama. Sebab itu lah ramai yang jatuh cinta terus dengan vit c Shaklee. Memang akan repeat order..



Ok, tadi saya ada bagitau yang vit c ni tidak boleh dihasilkan dan jugak tidak disimpan di dalam badan kita, kenapa??? Sebabnya vit c ni kategori vitamin larut air. Sama jugak dengan kesemua jenis vitamin B termasuklah vitamin B1, B2, B3, B6, B12 dan Biotion adalah merupakan vitamin larut air yang mana ia akan dikumuhkan melalui urin kita. Jadi, badan kita memang memerlukan sumber pemakanan untuk menghasilkan vitamin B dan C setiap hari.

Selain itu, keadaan persekitaran global sekarang ni tidak sihat. Banyak sangat pencemaran yang berlaku, belum lagi pasal penggunaan racun serangga merbahaya dan baja sintetik yang digunakan dalam proses penanaman sayur dan buah-buahan. Sedikit sebanyak ia memberikan kesan negatif kepada badan kita untuk jangkamasa panjang.



Setiap hari kulit kita terdedah kepada tekanan dan pengoksidaan daripada radikal bebas dan kerosakan daripada sinaran ultr ungu. Jika kita tidak mengambil nutrisi yang secukupnya, contohnya vit c, kita akan mengalami 1% kehilangan kolagen setiap tahun. Sikit kan??? tapi, cuba kira dah berapa tahun kita abaikan pemakanan yang sihat yang lengkap dengan nutrisi???lama dah kan???

Sebab itulah, jangan kita rasa pelik bila tengok wajah kita kelihatan lebih tua berbanding usia...Jadi, apa tunggu lagi.. takkan nak tunggu kulit muka jadi kerepot dulu bari nak amalkan vit C...betul tak??



Lagipun modal untuk cantik ni 52sen je pun sehari...dalam 1 botol tu ada 180biji dan berharga RM92.50. Jom lah order sekarang, klik link ini untuk order secara online. Jika nak COD pun boleh, sila rujuk liputan kawasan COD kami kat bawah ni ye.

============
Kawasan COD
============
Kami juga menyediakan perkhidmatan Cash On Delivery di beberapa kawasan sekitar Kelantan, Penang dan Kuala Lumpur.

Kelantan
--------------
Jeli, Panglima Bayu, Rantau Panjang, Pasir Mas, Kota Bharu, Pengkalan Chepa, Kubang Kerian dan Wakaf Bharu, Ketereh Mulong, Salor serta kawasan sekitar.

Penang
-------------
Seberang Perai, Gelugor, Batu Uban, USM, Balik Pulau, Batu Maung, Bukit Jambul, Sg. Nibong, Sg. Dua, Relau, Relau, Teluk Kumbar, Georgetown, Batu Feringhi, Teluk Bahang dan kawasan sekitar.

Kuala Lumpur
----------------------
Ampang, Bandar Baru Ampang, Ampang Water Front, Bukit Belacan, Pandan Indah, Pandan Jaya, Kg. Pandan, Pandan Mewah, KLCC dan kawasan sekitar.

Jika anda ingin dapatkan khidmat konsultansi percuma tentang produk Shaklee, anda boleh klik link ini atau pun hubungi saya melalui medium berikut:

No. Telefon : 013-918 9500
FB : IdAyu Irdina
FB page : Idayu Irdina
Instagram : #idayuirdina

=======================
Kelebihan keahlian Shaklee
=======================
Untuk mendapatkan lebih penjimatan, faedah dan keistimewaan, suka kami sarankan untuk anda mendaftar sebagai ahli.


Daftar Keahlian Shaklee

No comments:

Post a Comment