Saturday 4 March 2017

Atasi senggugut tanpa pil pain killer

Kaum hawa ni apabila dia datang haid boleh tengok muka cemberut aje. Hendak senyum pun payah, asyik moody je, asyik marah-marah je. Jadi, kalau ada bos perempuan yang moody pada hari-hari tertentu setiap bulan, harap faham lah apa sebabnya ye.



Mungkin masa kita ada buat salah tu kecil je tapi dibesar-besarkan, dimarahnya kita kaw-kaw kan?? Mungkin masa itu dia sedang mengalami senggugut tapi terpaksa jugak datang kerja sebab fail kat atas meja tu dah menimbun. Dah la tidak selesa dengan keadaan tubuh, kerja banyak, pekerja buat hal, memang la mengamuk dia hari tu.

Semasa wanita datang haid, mereka mengalami pelbagai komplikasi. Salah satunya, jangkitan kuman senang berlaku sekiranya mereka tidak menjaga kebesihan vaginanya. Ia juga akan mengakibatkan bau yang tidak menyenangkan dan ada juga segelintir daripada mereka mengalami senggugut, sakit perut keterlaluan, pening, sakit belakang dan pelbagai saya tidak selesa yang lain lagi. 



==========
Senggugut
==========

Secara saintifiknya, senggugut dikenali dengan nama Premenstrual Dysphoric Disorder / Dysmenorrhoea, merupakan sakit yang terjadi akibat kedatangan haid bagi seseorang wanita.

Senggugut terbahagi kepada dua kategori, iaitu sengugut primer dan sekunder.

==============
Sengugut primer
==============

Ia terjadi disebabkan oleh penghasilan hormon prostaglandin oleh badan yang menyebabkan pengecutan rahim yang luar biasa kuat. Senggugut primer biasanya berlaku pada wanita atau remaja yang belum berkahwin dan kebiasaannya menyerang pada hari pertama dan kedua kedatangan haid.

================
Sengugut Sekunder
=================

Ianya diwujudkan oleh sel endometrium di luar rahim (endometriosis) dan berlaku pendarahan di dalam perut, atau jangkitan kronik yang menyebabkan senggugut ini menyerang dalam jangka masa yang lama, kadang-kadang berlanjutan sehingga hari terakhir haid.

Saya pernah melihat keadaan seorang kawan yang mengalami masalah senggugut yang teruk sehingga memaksa beliau mengambil pil pain killler atau panadol. Kalau tidak, berguling-guling sampai jatuh katil.



Sebenarnya, terdapat cara lain yang kita boleh amalkan selain pengambilan pil killer yang boleh membahayakan kesihatan kita pada masa akan datang.

Cara ini lebih selamat dan memberikan kesan positif bukan sahaja kepada masalah senggugut, tetapi kulit kita jugak akan jadi lebih cantik dan mulus.

===================
Set senggugut Shaklee
===================

Apa yang membezakan set senggugut Shaklee dengan suplemen lain adalah suplemen Shaklee merupakan satu-satunya suplemen semulajadi di Malaysia. Apa beza suplemen semulajadi dan juga suplemen yang di beli dari farmasi???



GLA Complex
---------------------


Mengandungi minyak borage, vitamin e dan juga minyak biji bunga matahari. Ia dapat menstabilkan hormon ,membantu mengurangkan simptom PMS dan juga bagus untuk wanta yang mengalami simptom monopause.Wanita mengalami masalah senggugut tidak dapat menukarkan asid linolenik dengan baik untuk menjadikan GLA, Oleh itu ,pengambilan GLA tambahan dapat meringankan simptom senggugut.

Ostematrix
------------------


Sebelum haid bermula,paras bekalan kalsium dalam tubuh akan mulai menurun yang menyebabkan emosi tidak stabil dan lain-lain simptom seperti kekejangan dan bsa-bisa.Pengambilan kalsium dapat mengawal perasaan dan simptom-simptom lain juga.

B Complex
-----------------


Vitamin B5 , B6 dan B12  sangat berkesan untuk atasi masalah senggugut.


=========
Testimoni
=========








==============
Cara pembelian
==============
Terdapat dua cara yang mudah untuk membeli set senggugut ini, 

1- Klik link ini dan terus membeli secara online dan Shaklee akan terus melakukan penghantaran kepada anda.

2- Klik link ini untuk mendapatkan konsultasi secara percuma dan seterusnya melakukan pembelian secara online.



============
Kawasan COD
============
Kami juga menyediakan perkhidmatan Cash On Delivery di beberapa kawasan sekitar Kelantan, Penang dan Kuala Lumpur.

Kelantan
--------------
Jeli, Panglima Bayu, Rantau Panjang, Pasir Mas, Kota Bharu, Pengkalan Chepa, Kubang Kerian dan Wakaf Bharu dan kawasan sekitar.

Penang
-------------
Seberang Perai, Gelugor, Balik Pulau, Georgetown dan kawasan sekitar.

Kuala Lumpur
----------------------
Ampang, Bandar Baru Ampang, Ampang Water Front, Bukit Belacan, Pandan Indah, Pandan Jaya, Kg. Pandan, Pandan Mewah, KLCC dan kawasan sekitar.

=======================
Kelebihan keahlian Shaklee
=======================
Untuk mendapatkan lebih penjimatan, faedah dan keistimewaan, suka kami sarankan untuk anda mendaftar sebagai ahli.



No comments:

Post a Comment