Thursday 11 May 2017

5 Cara Mudah Hilangkan Jeragat. Wajib Cuba!

Pelbagai cara mudah hilangkan jeragat sudah dicuba. Tapi kali ni wajib cuba 5 cara mudah hilangkan jeragat ini. 



Masalah jeragat ni buka masalah kecil, tapi masalah besar bagi wanita dan lelaki yang mementingkan penampilan wajah mereka setiap hari. Masalah jeragat boleh mengakibatkan kita rasa rendah diri dan malu untuk berdepan dengan kawan-kawan dan juga masyarakat.

Jeragat
Apa itu jeragat??macam mana rupanya??boleh rujuk gambar kat atas itu ye. Jeragat ini dia macam adik-beradik dengan jerawat. Ia terjadi disebabkan oleh pembentukan minyak, sel-sel kulit mati dan juga bakteria yang berkumpul di kawasan pipi, hidung, dagu dan dahi kebiasaanya. 

Cara hilangkan jeragat
Sekarang dah tahu kan macam mana rupa jeragat, jadi jom kita amalkan pulak petua atau cara mudah untuk dilakukan bagi hilangkan jeragat di muka.

1- Jus Lemon
Jus lemon merupakan salah satu agen penggelupasan. Ia kaya dengan asid Alpha Hydroxy, ia membantu proses penggelupasan kulit dan memudahkan pertumbuhan sel-sel baru. Selain dapat membantu mengurangkan minyak berlebihan kerana ia bersifat astrigent.

Caranya mudah saja, perahkan sedikit jus lemon ke dalam mangkuk kecil. Celupkan bebola kapas ke dalamnya, sapukan jus lemon ke muka. Biarkan selama 15-20minit sebelum dibilas menggunakan air sejuk. Amalkan setiap hari sebelum tidur selama beberapa bulan dan kita dapat lihat kesannya.



2-  Baking Soda
Baking soda biasanya digunakan untuk membuat kek dan kuih kan???Tapi, kita boleh juga gunakan baking soda untuk menghilangkan jeragat. Sebenarnya, baking soda ini bagus untuk penggelepusan lembut untuk membuang minyak, kotoran dan sel kulit mati daripada wajah kita. 

Campurkan 1 sudu teh baking soda dengan sedikit air. Kemudian, sapukan pes baking soda tadi ke kawasan jeragat. Biarkan selama beberapa minit sebelum dicuci. Ulang langkah ini beberapa kali dalam seminggu sehingga kita berpuas hati dengan kesannya.

Peringatan : Elakkan menggunakan cara ini jika anda mempunyai kulit yang nipis.



3- Oatmel
Kalau orang yang nak diet mesti dia rajin buat overnight oat kan?? Selain sedap untuk dimakn dan bagus dalam penyerapan kolesterol. Oat juga bagus menyerap minyak berlebihan di wajah kita. Selain ia juga bertindak sebagai agen penggelupasan semulajadi bagi menghilangkan kotoran dan sel kulit mati.

2 sudu plain yogurt
1 sudu jus lemon
1 sudu madu
1 sudu epal cider
4 sudu oat

Adukkan semua bahan ni sehingga menjadi pes. Lembapkan muka kita, kemudian sapukan pes ini ke seluruh muka kecuali bahagian mata. Biarkan selama 20minit sebelum membilasnya.



Hanya ada oat je kat rumah??? Boleh buat jugak. Campurkan oat dengan air, sapukan pada muka dan biarkan selama 10minit. Gosok perlahan-lahan muka sebelum membilasnya 

Amalkan secara rutin sebanyak 1 atau 2 kali seminggu.

4-  Gunakan krim untuk hilangkan jeragat.
Terdapat pelbagai krim untuk hilangkan jeragat yang ada dipasaran. Cuma, yang merisaukan adalah kandungan bahan terlarang yang terkandung di dalamnya. Bahan terlarang seperti merkuri yabg digunakan untuk tujuan mencerahkan kulit sekaligus menghapuskan jeragat boleh membahayakan kesihatan organ kita.

Terdapat satu produk bagus yang berasaskan bahan semulajadi dan ianya juga mempunyai kajian klinikal dan diiktiraf halal. Ianya adalah Nutriwhite Spot Whitening Treatment.


Ia dapat memperbaiki kesan-kesan akibat pancaran sinar matahari dan memudarkan jeragat dengan cepat.

Selain ia juga mempunyai kuasa pencerahan daripada bahan botani seperti pati Likuoris dan peony, yang mana bertindak membantu mencerahkan, melindungi dan menghilangkan radang kulit.

Ia juga membantu menegangkan kulit wajah kita selain mengandungi vitamin c yang membantu mencerahkan dan menghaluskan kulit.

Untuk kesan yang lebih cepat dan efektif, seeloknya mengamalkan pemakaian set penjagaan wajah Nutriwhite.




Gentle Action Make-up Remover
Membantu menanggalkan kotoran, sel kulit mati, menyegarkan, menegangkan dan melembutkan kulit muka kita.

Gentle Deep Foaming Cleanser
- Berfungsi membersihkan, menanggalkan kotoran, menyegarkan wajah, menyahtoksin, melembutkan dan menegangkan kulit muka kita disamping mencerahkan.

Soothing Radiance Whitening Softener
- Membantu mengembalikan pH kulit, menyegarkan, melembutkan, menegangkan dan mencerahkan kulit wajah serta memastikan ianya sentiasa lembap.

Spot Whitening Treatment
- Membantu memudarkan jeragat dan mencerahkan kulit wajah.

Daily Defense Whitening Essence
-Membantu mencerah, menegang, mengimbangi pigmen kulit, melembutkan, mengurangkan tompok hitam, mencegah kerosakan akibat sinar matahari dan kandungan vitamin c di dalamnya membantu untuk memperbaiki kulit serta mengembalikan seri wajah.

Overnight Renewal Whitening Cream
-Membantu memperbaharui dan meremajakan kulit sewaktu tidur. Membantu menyihatkan, melembapkan, menghilangkan radang kulit dan membantu melembutkan dan mengembalikan seri wajah. Apabila bangun pagi, wajah kita akan nampak gebu dan berseri.

Ultimate Protection Whitening Lotion
-
Membantu melindungi kulit daripada kesan pancaran matahari. Selain dapat membantu mencegah keradangan kulit, melembapkan dan membina daya tahan kulit terhadap pencemaran persekitaran.







5- Mengamalkan pengambilan suplemen untuk menghilangkan jeragat.
Kajian ada menunjukkan bahawa mereka yang mengamalkan pengambilan suplemen semulajadi yang sememangnya terbukti berkesan mampu hidup lebih lama dan nampak lebih muda berbanding usianya.

Suplemen semulajadi no.1 di dunia adalah jenama Shaklee. Kenapa??? Setiap suplemen yang dikeluarkan oleh Shaklee akan melalui proses yang dijaga dan dipantau dengan rapi sejak daripada proses penanaman yang 100% organik. Mempunyai landmark study yang diperakui oleh pihak ketiga dan berkecuali.


Shaklee mempunyai beberapa produk untuk mengatasi masalah jeragat. Namun, yang paling ramai orang suka dan merupakan antara 10 produk Shaklee yang paling laris adalah Shaklee Collagen Powder. Apa keistimewaannya???

COLLAGEN POWDER ni memang BERKALI KALI GANDA POWER daripada combination set kecantikan

Effect dia, kalau pakai 5 SACHET je pun dah nampak perubahan ketara 😍 (menurut most feedbacks)




Collagen Powder Shaklee ni the best! Sebab ianya berasal dari RED SNAPPER SCALE (Sisik ikan merah) yang berasal dari kedalaman laut yang tersangatlah dalam! .

Which memang sangat HIGH QUALITY & COLLAGEN PALING BERKUALITI UNGGUL sebab ianya 4,000MG RSS Collagen, bersaiz 1000 Dalton size palimg optimum utk penyerapan unggul dan semestinya semulajadi

Yes! Shaklee ALWAYS safe & ALWAYS natural 

Antara kelebihan Collagen Powder ni ;

-Paling berkesan menghilangkan parut berlubang.

-Memelihara kelembapan dan keanjalan kulit.

-Menghaluskan kulit


-Mengecilkan pori dimuka dan menegangkan kulit wajah.
 

-Mengecutkan jerawat.

-Melicinkan dan mencerahkan kulit.

-Menyokong baik pulih tisu dari kecederaan otot dan tulang.

-Mengatasi masalah keguguran rambut dengan menguatkan akar rambut dan membantu pertumbuhan rambut baru.
 

-Membantu hati dalam proses detoks.

-Memelihara kelenturan sendi.

-Mengurangkan keradangan (inflammation)

-Mengatasi masalah sukar tidur.

-Memulihkan penyakit saraf dengan membina semua protein pada saraf.

-Menegangkan payudara.



Bestkan Set Nutriwhite Shaklee dan jugak Shaklee Collagen Powder ni. Rugi sangat-sangat kalau tak dapatkannya sekarang. Sebabnya, produk hebat ni selalu ramai yang borong sampai 5-10 kotak sekaligus. Nak jimat katanya. Ye lah...kalau dah borong macam tu, dah tentu dapat keahlian percuma, dapat bonus lagi dapat pulak pengeposan secara percuma. Siapa yang tak nak memang rugi sangat la kan.

Siapa yang nak jimat boleh hubungi saya untuk ketahui cara nak jimat dan berapa penjimatan yang anda boleh dapat.

IG : idayu_irdina
FB Page : Idayu Irdina
No. HP : 013-9189500

Saya menyediakan perkhidmatan konsultansi sebelum, semasa dan selepas pembelian dibuat. Disamping saya juga menyediakan khidmat COD di kawasan-kawasan berikut.


Kelantan
--------------
Jeli, Panglima Bayu, Rantau Panjang, Pasir Mas, Kota Bharu, Pengkalan Chepa, Kubang Kerian dan Wakaf Bharu, Ketereh Mulong, Salor serta kawasan sekitar.

Penang
-------------
Seberang Perai, Gelugor, Batu Uban, USM, Balik Pulau, Batu Maung, Bukit Jambul, Sg. Nibong, Sg. Dua, Relau, Relau, Teluk Kumbar, Georgetown, Batu Feringhi, Teluk Bahang dan kawasan sekitar.

Nak beli terus pun boleh...klik je pada link di bawah gambar tu.







No comments:

Post a Comment