Thursday 3 November 2016

Promosi Set Kurus Shaklee

Sempena promosi bulan November 2016!! Ayu ingin berkongsi sedikit ilmu yang Ayu pelajari dan alami sendiri keberkesanannya.  Umum sudah mengetahui bahawa bulan ini ada promosi Lecithin, Alafafa Complex, NutriFeron dan juga Vita Lea for Children.



Semasa mengandungkan anak pertama, berat badan Ayu naik mendadak apabila usia kandungan 32 minggu ke atas.  Jumlah keseluruhan berat naik lebih kurang 25kg. 1minggu naik 2kg, oleh sebab tak larat ulang alik 'check' tekanan darah di KK (klinik kesihatan) berdekatan, Ayu tipu sunat cakap berat tak naik dah kat 'nurse'....(jangan tiru perbuatan ni tau..tak baik).hahahahahhaha...

haaa.....nampak tak??memang sangat tembamkan??kihkihkih

Selepas bersalin, berat Ayu turun lebih kurang 10kg, dan selepas pantang lagi 15kg tetap degil tak mau turun. Jadi, oleh sebab masa hamil dah amalkan set kehamilan SHAKLEE. Jadi untuk jadi 'slim' balik macam dulu, Ayu tetap amalkan SHAKLEE jugak..tapi kali ni amalkan set kurus pulak. Tapi, Ayu hanya tambah vitamin yang belum ada je.




OK...ni lah dia set kehamilan yang Ayu amalkan dulu. Paling best tak ada 'strechmark' pun kat perut. Mungkin sebab Ayu sentiasa amalkan minum ESP semasa mengandung hari tu. Jadi, untuk kurus kepada asal Ayu tambah Omega Guard (sebab dah nak habis), Lecithin, Alfafa & Herba Lax.

Setiap vitamin ada peranannya yang tersendiri.

Baiklah...rasanya elok kalau Ayu cerita serba sedikit tentang kebaikan setiap vitamin ni dan bagaiman ia dapat membantu kita untuk jadi kurus.

1. Omega Guard

Bulan lepas Omega Guard ada promosi, nasib baik sempat sambar 2 botol untuk Ayu dan anak. Sebab, anak ayu pun suka Omega Guard ni. Elok untuk perkembagan otak cerdik dia selain dapat membantu tambah selera makan dan juga membantu meningkatkan sistem imunisasi badan dia.

ok..berbalik kepada objektif Ayu untuk kurus cantik macam dulu. Omega Guard Shaklee dapat membantu menyahkan lemak-lemak jahat yang tidak diperlukan oleh badan kita. Ia mampu membakar lemak-lemak degil tu dan menukarkannya menjadi tenaga.

2. Lecithin

Lecithin ni Ayu amalkan sejak dalam pantang lagi, sebab apabila kita menyusu badan,selalu je terjadinya bengkak susu..ibu-ibu mesti pernah alaminya kan??Kalau bengkak susu, Ayu telan tiga biji Lecithin pastu bagi anak hisap susu..Insya Allah akan lega lepas tu.

Selain itu, Lecithin dapat membantu membakar lemak dan penyerapan vitamin A, D, E & K yang larut lemak. Membantu melembabkan usus dan meleraikan toksin di dalam usus sekaligus dapat membantu masalah sembelit.

3. Alfafa Complex

Di dalam Alfafa Complex terkandung banyak kebaikan herba antaranya adalah kacip fatimah. Sebab itu juga Alfafa Complex ni terkandung di dalam set berpantang Shaklee. Ia dapat membantu mengecutkan rahim, mengelakkan sakit urat, menghilang kelesuan dan tekanan dan bayak lagi khasiatnya.

Bagi kita yang ingin kurus ni, Alafafa Complex dapat membantu mencuci usus bagi membuang toksik dari dalam badan, membantu masalah penghadaman dan pencernaan, mengurangkan sembelit dan dapat membantu meneutralkan asid dalam badan.

4. Herb-Lax

Herb-Lax ni Ayu amalkan telan 4biji 3kali seminggu sebelum tidur waktu malam. Bangun pagi esok, memang perut sangat lega selepas membuang..hihihihi... Herb-Lax dapat membantu kita mengempiskan perut, melegakan sembelit, meransang usus untuk melakukan pembersihanan usus secara lembut, membersihkan najis yang tersekat dan juga dapat membantu mengembalikan semula proses semula jadi pembersihan usus.

5. Energizing Soy Protein (ESP)

Produk kesukaan Ayu, sekali dah jatuh cinta dengan ESP ni memang akan repeat order.Mana tak nyer, banyak sangat dah kebaikannya yang telah ayu rasai. 'Start' amalkan ESP ni masa hamil sebab langsung tak boleh minum susu. Jadi oleh sebab ESP ni pun ada kalsium dan ayu pun amalkan ostematrix dalam masa yang sama memang tak pernah 'cramp' kaki walaupun seharian berjalan ke sana ke mari. Tapi yang paling best, tau apa?? Perut sentiasa rasa kenyang selepas minum ESP dan NO STRECHMARK on my tummy!!!!Ramai kawan-kawan Ayu jeles tau..hihihi...nanti korang amalkan ESP jugak ye..baru la bebas selulit jugak..hihihihi

Ok...panjang pulak bercerita pasal ESP ni, Ok lah....ni antara kebaikan ESP dalam membantu kita untuk kurus. Ia mengandungi 9 jenis asid amino yang penting untuk tubuh badan kita. Selain itu, ianya rendah lemak dan bebas kolesterol, membantu mengekalkan tenaga yang berterusan selama beberapa jam. jadi,sebelum kita makan tengahari atau malam, kita minum dulu ESP, ia dapat memberikan rasa kenyang dan membantu mengelakkan kita makan terlalu banyak. Lagi pula, protein soya lebih senang dihadam berbanding protein haiwan.

Dah dapat kan sedikit sebanyak gambaran macam mana supplemen hebat ni membantu kita untuk kurus secara sihat dan semula jadi.

Si anak pun dah besar, ibu dah kembali ke bentuk badan asal
Jom ibu-ibu, kita kurus secara sihat bersama Shaklee

Kawan-kawan yang datang rumah mesti minta tips untuk kurus, Ayu jawab 'simple' je, Amalkan diet yang sihat, lakukan sedikit senaman dan amalkan supplemen SHAKLEE. Insya Allah akan dapat bentuk badan idaman kembali. Jom order set kurus dengan Ayu, bulan ni harganya lebih jimat sebab Lecithin dan Alfafa Complex ada promosi.

Facebook: Idayu Irdina
Instagram: #idayuirdina
No. telefon: 013-918 9500








No comments:

Post a Comment