Saturday 5 November 2016

Cara untuk elakkan stress memandu di jalan sesak

Kehidupan sekarang ini sangat berbeza dengan zaman tahun 90-an dulu. Jika dulu, boleh lihat ramai pekerja yang berhemah, kalau kerja kat kaunter tu, dia melayan pelanggan elok je...sopan je jawab setiap pertanyaan. Masalah rumah tangga pun kurang. Tapi kenapa sekarang ni semuanya dah berubah???



Kalau nak pergi kerja kena keluar rumah kadang-kadang seawal 6 pagi dan pulang dari tempat kerja selewat 8 malam untuk mengelak kesesakan lalu lintas. Kadang-kadang rasa sangat tak berbaloi kan?? Masa untuk keluarga hanya di hujung minggu je...Ye la...balik kerja dah penat, mana sempat nak main dengan anak-anak. Anak-anak pulak kecik lagi...tengah melasak semuanya... STRESSSSSSSSSSS!!!!!

Sabar...jangan stress sangat. Kalau kita tak boleh kawal kehidupan kita yang 'super busy' tu...kita jaga dulu kesihatan tubuh kita agar sentiasa bertenaga. Nanti insyAllah semuanya akan baik-baik saja.

Dulu, mak saya selalu je mengeluh sebab urusan harian dia sangat padat, kadang-kadang sampai lupa makan. Bila dah terlalu penat, memang selera makan pun hilang.Kesian tengok dia, walaupun sudah berumur 50-an tapi masih boleh lagi pandu sendiri kereta untuk selesaikan tugas-tugas dia..Kadang-kadang sampai 3jam pemanduan 'non-stop'.

Dia tahu yang anak dia ni makan dan jual produk pemakanan tambahan SHAKLEE, tapi biasalah, dia nak cuba yang murah dulu, yang senang nak bancuh,senang nak telan,telan sebijik je tapi untuk semua keperluan tubuh dia...Mak..mana boleh macam tu...Shaklee ni dia diperbuat daripada bahan-bahan semula jadi. Kesan dia memang lambat skit nak nampak berbanding produk timbang kilo kat luar sana tu. Tapi, untuk kebaikan jangka masa panjang, Shaklee memang terbaik.

Bila dah datang macam-macam penyakit,baru lah mak saya nak cuma produk Shaklee. Ada beberapa vitamin yang saya syorkan kepada mak saya dan dia mengamalkannya. Antaranya adalah:

1. Mak selalu mengadu yang dia stress dan tekanan darah tinggi dia tak stabil.

Jadi, saya syorkan mak saya amalkan telan B complex 1biji sebelum tidur pada setiap malam. Alhamdulillah, sekarang ni walaupun dia sibuk sangat wajah dia sentiasa ceria. Sebab dia dah kurang stress dan sakit kepala pun hilang serta tekanan darah pun dah stabil



2. Sejak akhir-akhir ni mak saya selalu je lenguh-lenguh bahagian betis, sakit tumit, rasa lenguh-lenguh seluruh badan.

Apabila usia kita sudah meningkat, sistem saraf tubuh kita pun dah tak macam muda-mudi dulu. Kalsium dalam badan pun cepat berkurang. Mak cakap dulu mak makan pil yang ko telan tu...mak dah tak sakit urat...tolong belikan untuk mak 1 ye. Pil yang mak saya cakap tu adalah Ostematrix.


3.  Ada satu lagi masalah mak saya ni, dia selalu kena memandu sendirian ke hulu ke hilir untuk selesaikan kerjanya di usia 50-an. Dia selalu je penat bila sampai rumah. Masa memandu pulak sering rasa mengantuk, tak larat, ditambah pulak dia ada tekanan darah tinggi. Balik rumah mesti akan tidur kejap baru la dia akan ok balik..Jadi, saya belikan dia Energy Cinch Tea Mix untuk membantu mengelakkan mak saya mengantuk semasa memandu dan sekaligus dapat memberikan dia tenaga untuk menyelesaikan kerja-kerjanya.


Jadi, kepada mereka yang ada masalah seperti mak saya ni...boleh la order set anti stress tambah tenaga ni dengan saya...Insya Allah saya akan bantu memberikan konsultansi secara percuma untuk pelanggan saya.

Instagram: #idayuirdina
No.telefon: 013-918 9500





No comments:

Post a Comment