Sunday 18 December 2016

Pengambilan vitamin boleh menyebabkan penyakit buah pinggang

Betul ke makan vitamin Shaklee boleh membahayakan buah pinggang kita????
===========πŸ’ŠπŸ’ŠπŸ’ŠπŸ’ŠπŸ’Š===========

Kenyataan tentang mengamalkan pemakanan tambahan @ vitamin @ supplemen Shaklee akan memberikan kesan negatif kepada buah pinggang kita adalah tidak tepat. Sebenarnya, sekiranya kita mengamalkan pengambilan supplemen ini dengan ilmu dan cara yang betul, ia tidak akan menyebabkan kerosakan buah pinggang kita.



Selain itu, adalah menjadi tanggungjawab kita untuk memastikan supplemen yang kita amalkan itu adalah sangat berkualiti dan bukan sintetik (diperbuat daripada campuran bahan kimia) tetapi semulajadi (diekstrak daripada bahan2 semulajadi). 

Seeloknya kita perlu memilih supplemen yang semulajadi, di mana di dalam botol @ bungkusan supplemen itu tiada biji2 jernih di dalam bungkusan kecil. Macam yang selalu kita jumpa dalam kotak kasut tu.

Tidak semua penyakit buah pinggang kronik diketahui penyebabnya dengan jelas. Namun, ada beberapa faktor lain yang boleh menyebabkan penyakit buah pinggang :

πŸ‘ͺ keturunan

πŸ‘Ύ jangkitan bakteria dan kuman

πŸ’Ή kerosakan disebabkan oleh penyakit darah tinggi

☕ kerosakan disebabkan oleh penyakit diabetes

😒 mengalami penyakit kronik lain yang berjangkit ke buah pinggang, contohnya kanser

🍜 mengambil terlalu banyak dan berlebihan bahan yang bertoksik, makanan segera, minuman 3 in 1 dan lain2 lagi

πŸ’Š terlalu banyak mengambil ubat darah tinggi, kencing manis, antibiotik, steroid dan lain2 lagi

Tapi, betul ke buah pinggang kita rosak jika kita amalkan pengambilan vitamin ni???😏😏😏

Sebenarnya perkara ini bergantung kepada 3 aspek utama...iaitu

πŸ“ tahap kesihatan buah pinggang individu

πŸ“ jenis supplemen yang diambil

πŸ“ jika pengguna ada mempunyai penyakit kronik yang lain

Secara peribadi, saya merasakan jika kita memilih supplemen yang terbukti semulajadi, mempunyai ujian makmal yang disahkan oleh pihak ketiga dan mempunyai kajian tentang keberkesanannya. Itu merupakan supplemen yang terbaik. 

Sebab, sekiranya ujian makmal perlu disahkan oleh pihak ketiga semestinya baik buruk tentang produk tersebut akan diviralkan. Dan Shaklee sanggup mengambil risiko yang menelan belanja jutaan dolar ini. (kenapa??)



Sebab mereka yakin bahawa produk mereka tidak akan memberikan kesan negatif kepada penggunanya. Tetapi, yang paling penting adalah pihak Shaklee sangat menitik beratkan kualiti produk keluarannya.

Ada 1 landmark study yang telah dibuat ke atas beberapa ratus manusia pengguna suplemen Shaklee, pengguna vitamin jenama x (bukan Shaklee) & manusia yg tak makan apa2 suplemen pun, 

Mendapati bahawa:

1. Mereka yg tidak ambil sebarang suplemen berkecenderungan mengalami RISIKO penyakit diabetes, stroke & penyakit jantung LEBIH TINGGI dari pengguna tegar suplemen Shaklee

2. Mereka yg ambil suplemen jenama X berkencenderungan LEBIH TINGGI terhadap RISIKO penyakit diabetes, stroke & penyakit jantung berbanding mereka yg tak ambil apa2 suplemen

Supplemen semulajadi mudah untuk dihadam dan senang larut. Jadi, ia akan keluar melalui sistem perkumuhan kita. Jadi, amat penting bagi kita memilih supplemen yang benar-benar terbukti selamat. Agar ia tidak merosakkan organ dalaman kita.



Boleh ke pesakit buah pinggang mengamalkan supplemen Shaklee???🌿🌿







Di sini saya kongsikan beberapa testimoni pesakit buah pinggang yang beransur sembuh dan telah sembuh dengan pengambilan supplemen Shaklee.

Hubungi saya sekira anda mempunyai persoalan tentang produk yang halal, selamat, semulajadi dan terbukti berkesan ini.

🌷 Idayu Irdina
πŸ“² 013-918 9500


No comments:

Post a Comment