Sunday 4 December 2016

Buat bisnes bukan sekadar keuntungan semata

Motivasi diri & sikap positif dalam diri kita semakin bertambah jika berada di dalam kalangan orang yang hebat
======================================
Orang pernah cakap, kalau nak jadi hebat, berkawanlah dengan mereka yang hebat. Sebab, orang yang hebat ni minda dia hebat. Mindanya sentiasa positif, motivasi dalam diri mereka tinggi, mempunyai hala tuju yang jelas & spesifik tentang kejayaan yang ingin dicapai serta strategi mereka 'OH...semmm'.

Jadi, bila 'join' bisnes ni, nanny k.Ayu masukkan k.Ayu ke 'secret groups' yang mana ramai otai2 & newbies dalam bisnes ni saling berkongsi maklumat, pengalaman, petua kejayaan, rahsia close deal disaat akhir, dan macam-macam lagi. Tapi, paling k.Ayu kagum, mereka ni semua mak-mak besi. Ada yang bekerjaya dan ada yang WAHM. Tak lupa juga, ada yang masih belajar tapi income yang mereka dapat memang mabeles.

Dari situ, k.Ayu mula bina jati diri sendiri. Cuba buat apa yang mereka telah buat untuk berjaya. Satu persatu langkah ilmu yang diperturunkan itu k.Ayu cuba buat. Alhamdullilah...memang manis rasanya menuai hasil. Selepas itu, semangat semakin berkobar-kobar untuk menuai hasil yang lebih besar lagi. K.Ayu mula banyak membaca tentang kesihatan dan 'relate'kan dengan produk yang sesuai.

Semakin hari semakin ramai kawan-kawan yang cari k.Ayu untuk membeli produk ini kesan kuasa perkongsian di media sosial dan blog. Cuba untuk paksa diri berubah untuk mengecapi sedikit kemanisan kejayaan. Sikap berputus asa memang k.Ayu buang jauh-jauh sebab is hanya mendatangkan keburukan dalam perjalanan bisnes ini.

Dalam bisnes ni, bukan keuntungan semata-mata yang dicari. Tetapi, rasa ingin membantu orang lain untuk menjadi lebih sihat, itu yang lebih utama.

Jom sertai team K.Ayu untuk menjana pendapatan sampingan sehingga ribuan ringgit....

Idayu Irdina
013-918 9500
#idayuirdina

No comments:

Post a Comment