Monday 13 October 2014

SET KEHAMILAN SHAKLEE TERBAIK


Assalamualaikum w.b.t....

Umum telah mengetahui dan menyedari bahawa kehamilan adalah perkara paling menyeronokkan bagi kaum ibu. Tambah-tambah lagi bagi ibu-ibu muda, yang pertama kali merasai nikmat mengandungkan benih cinta daripada suami tersayang. Sudah semestinya mom to be semua mahu cari supplement yang paling bagus untuk diri sendiri dan juga janin yang sedang membesar menjadi bayi.

Pengalaman saya sendiri semasa mengandungkan anak pertama, saya mengalami alahan aka morning sickness yang agak teruk. Nak kata teruk sangat kan..takut ada lagi mommies yang lebih teruk alahan daripada saya. Saya ni alahan muntah sampai tak boleh nak buat kerja, tak lalu makan, saya hanya boleh makan biskut dan roti. Biasanya saya lalu makan biskut je. Samapai kandungan saya berusia 15minggu. Saya solat sambil duduk. Merangkak ke tandas untuk muntah adalah perkara biasa pada masa itu. Tapi saya tetap telan pil-pil yang dibekalkan oleh KK.

Pada masa saya tengah alahan teruk tu, saya ada survey pasal supplement shaklee dalam facebook. Kebetulan seorang kenalan saya memang agen shaklee di Penang. Saya hubungi dia untuk minta advice berkenaan supplement ibu hamil Shaklee. Setelah dengar penjelasan yang panjang lebar daripada beliau, saya bersetuju untuk mencuba set kehamilan Shaklee iaitu b complex, vitamin c, vita lea dan ostematrik. Saya mula mengamalkan set bersalin Shaklee bila kandungan saya dah nak masuk 5 bulan. Masa tu baru yakin nak telan semua pil, sebab dah kurang alahan. Mula2 macam tak sanggup je nak telan semua pil yang banyak tu dah la beli mahal2...mahal ke? Sebenarnya tak mahal pun..saya telan pil2 tu sampai bersalin..lepas bersalin pun masih ada yang berbaki...sangat jimat dan berbaloikan?

Kesan supplement shaklee ni memang bagus...semasa hamil 8 bulan, kenduri kahwin adik perempuan saya...semua kerja saya dan umi yang buat..bayangkan la saya ke hulu ke hilir bawa kereta pergi beli barang persiapan, kemas rumah, kemas halaman rumah..memang sangat penat..tapi saya mampu buat tu semua....semasa dah sampai hari nak bersalin pun saya masih larat bawa kereta ke sana ke mari dan kemas rumah memasak untuk famili... kandungan saya 8 bulan baru dapat masak..kalau tak...bau menumis pun muntah lagi masa 8months of pregnancy..huhuhu...memang sangat2 bertenaga lepas amalkan set hamil shaklee...saya jarang kena kejang otot kaki walaupun sangat aktif berjalan sebab saya ambil ostematrik...saya tak pernah migrain dan stress melampau semasa hamil..saya ambil b complex yang ada acid folic di dalamnya..bacaan hb saya 11 ke atas setiap kali checkup kat KK...saya ambil vita lea...kulit saya semakin cantik dan berseri semasa mengandung sebab saya ambil vitamin C yang sememangnya amat bagus untuk kulit.


Kita sambung cerita ni kat entry akan datang ye...kalau nak free consultant pasal shaklee leh contact saya..nak senang whatapps je kat nombor ni...0139189500-Idayu Irdina fb sy... kalau nak like page pun ok gak... ..see u next time!!!



No comments:

Post a Comment