Monday 13 October 2014

SET KEHAMILAN SHAKLEE BHGN 2

Assalamualaikum w.b.t...

Bertemu lagi kita dalam entry kedua saya pasal set kehamilan Shaklee yang super best ni... ok.. bagi yang dah baca entry saya sebelum ni iaitu SET KEHAMILAN SHAKLEE, anda perasan tak saya hanya cerita pasal b complex, vita lea, ostematrik dan vitamin C?? Padahal kat gambar yang saya post itu hari ada gambar Omega guard dan ESP!!!kenapa saya tak bagitahu apa2 pun pasal tu kan??
Rilex...chill out ladies!!!sebenarnya, yang set 4 jenis supplement yang saya cerita hari tu adalah set basic untuk ibu hamil yang comel macam saya ni...hehehe..yang suri rumah macam saya ni mana nak ada duit beli banyak2 sekaligus...yang dulu tu pun nasib baik cik abang sayang yang sponsor...hehehe..jangan maraaaahh yeee...

Orait...semasa usia kandungan saya nak masuk 6 bulan saya balik kampung...sebelum ni saya duk seorang diri menguruskan diri sendiri di rumah sewa tempat saya belajar. Bayangkan lah betapa susahnya hidup apabila mendapat alahan yang teruk tanpa kehadiran sang suami...tapi saya bersyukur sebab Allah menguji saya dengan cara begitu. Saya menjadi lebih kuat untuk menempuhi hari2 yang mendatang sebab nak jaga kandungan sebaik mungkin.  Alhamdulillah... lepas amalkan supplement Shaklee ( jangan lupan makan makanan sunnah seperti kurma, delima dan kismis) badan saya bertambah sihat. Dah boleh kemas sendiri barang2 untuk balik kampung.

Sampai kat kampung saya hairan tengok ada botol ESP kat rumah..Aiikkk????saper  plak yang minum ESP ni?? Risik punya risik..rupa-rupanya adik lelaki saya beli set untuk kuruskan badan. Patut la ada lecithin,alfafa,herba lax dan ESP kat rumah. Saya pun da order gak 1 canister kebetulan masa tu ada offer, dapat la harga murah. Lagi la bertenaga rasa badan, setiap pagi mesti breakfast dengan ESP, perut pun kenyang. Saya lahirkan baby masa hari kedua puasa, dan saya sempat puasa tanpa rasa lapar sebab dah bersahur dan minum ESP masa sahur tu. Tapi tak sempat puasa penuh sebab jam 6.30petang terpaksa buka puasa sebab dah ada tanda2 nak bersalin. Jam 11.15pg esoknya lahirlah puteri saya yang cute itu..kihkihkih...tapi mereka2 yang datang melawat saya lepas bersalin cakap muka saya tak nampak pun penat sangat sebab bersalin. Lepas bersalin perut lapar...orang lain puasa, saya bedal makan nasi..lapar oiii lepas bersalin..hehehe...

Kita cerita plak pasal Omega Guard, ok...omega guard ni bagus untuk perkembangan otak janin yang ada dalam kandungan kita...disarankan ambil semasa fasa ketiga kehamilan. Selain itu juga, ia juga baik untuk mendapatkan kulit yang cantik, elok untuk sistem imun tubuh dan kesihatan kanak2,memelihara fugsi2 sendi dan mecegah gout, paling penting dapat mengawal obesiti... kikikiki...semasa pregnant memang selera membuak-buak bagai ‘membela’ plak orang kata kn..elok la ambil omega guard ni..dapat control berat badan...

Dah panjang sangat ni berceloteh..tekak pun dah haus ni...pekena milkshake coklat ESP pon sodap ni...opsss...lupa plak masih berpantang ais...minum ESP coklat suam pon sodapp jugak...ESP dan alfafa adalah milk booster untuk ibu2 yang breastfeed baby mereka...like me!!hehehe....


Ore-ore klate ataupun mereka yang berada di sekitar negeri Kelantan...bulih la cari ambo untuk beli produk Shaklee ni... wasap jah ko nombor tlipon ni 0139189500..nak tengok fb page pun boleh Idayu Irdina...ambo sedia jawab pertanyaan demo belako....




No comments:

Post a Comment